Voordelen van het eten van Kikkererwten

Kikkererwten behoren tot de koolhydratengroep van zetmeel en zijn de meest geconsumeerde graansoort.

Ze variëren in grootte van de grootte van een erwt tot die van een druif.Kikkererwten behoren ook tot de peulvruchtengroep en worden zowel in als buiten de keuken gebruikt, ook als vervanging voor andere meer populaire granen zoals haver, amarant en gierst.

Kikkererwten zijn waarschijnlijk het best bekend onder een aantal verschillende namen over de hele wereld.Andere namen zijn kalebassen, garbanzo bonen, garbanzo bonen, courgette en paksoi. In India worden kikkererwten gram of Punjabi genoemd, terwijl Zuid-Amerikanen er verschillende namen voor hebben, waaronder zwarte bonen of amarantbonen.In de VS worden ze gewoonlijk kikkererwten genoemd en in het VK staat het bekend als bruine bonen.

Kikkererwten kwamen uit het Nabije Oosten en zijn nu een belangrijk bestanddeel van het Indiase en Midden-Oosterse dieet.Kikkererwten hebben een hoog gehalte aan voedingsvezels en eiwitten.Ze zijn ook rijk aan vitamine B12 en vitamine A, evenals ijzer, mangaan en kalium.Het vitamine B-complex is vooral belangrijk voor het bevorderen van een goede gezondheid en een actief immuunsysteem.

Kikkererwten zijn ook een goede bron van calcium, magnesium en kalium in de voeding.Kikkererwten zijn een goede bron van eiwitten (tot 8 procent eiwit, vergeleken met het eiwitgehalte van rundvlees) en zijn rijk aan vezels.Vanwege hun in water oplosbare vezels bieden kikkererwten een vezelrijk dieet dat niet negatief wordt beïnvloed door waterretentie.Kikkererwten zijn ook een goede bron van foliumzuur en kalium, die beide essentieel zijn voor een goede gezondheid.

Ze zijn ook een goede bron van vitamine B12.

Al deze voordelen maken van kikkererwten een gezonde snackkeuze en een waardevolle aanvulling op elk dieet.Ze kunnen zowel rauw als gegrild worden gegeten en passen goed bij veel gerechten, vooral bij vlees.Gegrilde kikkererwten bieden een gezond alternatief voor gefrituurd voedsel.Rauwe, groene kikkererwten vermengd met tahin (tahini is een pasta gemaakt van sesamzaad, verkocht in de meeste supermarkten), of zwarte bonen zorgen voor veel voeding en zijn een goede bron van oplosbare vezels.Sulforafaan, een verbinding in zwarte bonen, wordt verondersteld gunstig te zijn voor het verlagen van het slechte cholesterolgehalte en het kan het LDL (slechte) cholesterolgehalte verlagen.Van sulforafaan is vastgesteld dat het de productie van collageen stimuleert, waardoor je spieren worden opgebouwd en cellulitis wordt verminderd.

Kikkererwten zitten ook boordevol voedingsstoffen, waaronder magnesium, ijzer, kalium, vitamine A en riboflavinoïden, waarvan wordt aangenomen dat ze goed zijn voor het hart.Kikkererwten bevatten veel kalium en magnesium en zijn goede bronnen van zowel calcium als kalium.IJzer is een essentiële voedingsstof die vaak over het hoofd wordt gezien, maar is erg belangrijk voor de gezondheid en sterkte van de botten.Calcium is een ander belangrijk mineraal dat ook vaak over het hoofd wordt gezien.Kikkererwten zijn een rijke bron van zowel foliumzuur als vezels.Dit betekent dat ze een uitstekende keuze zijn om uw eigen calcium in de voeding te verhogen.

No tags 0